View RSS Feed

fofoa

fyllning stora moncler jacka herr

Rate this Entry
I lördags kväll klockan åtta satt jag i soffan för att ringa hem, började föräldrarna att äta. Den ursprungliga föräldrar dessa dagar har varit upptagen hus renovering, så måltiden att äta sent. Föräldrarna sade familjen huset som en vacker stad, dotter till rädslan för att inte uppskatta, vi dekorera, enligt luften, så att människor är villiga att spendera fler dagar att gå hem moncler jackor .
Jag inte stöder renoveringen av huset, gick jag till forskarskolan att arbeta i fält, och sällan hemma. Litet hus, mycket varmt, rött tegel och vita väggar, gröna frukter och grönsaker, typiska för bondefamiljer. Mina föräldrar öppnade en liten trädgård, som är mycket rik på innehåll, Zihei av äggplanta, topp med blommor taggiga gurka, gröna bönor och purjolök anbud, grön lök raka, stora melon pumpa, långa luffa , är röd paprika, gröna tomater ......, i rosiga gården alltid livliga.
Enligt min mening är detta en mycket underbar sak, plantorna Zaijin jorden och doused med vatten, och ibland fånga fånga insekter, av misstag, blev alla av dem till saftiga frukter och grönsaker. Att hemma, som jag hälla vatten på gården, fånga fånga insekter, dra ut dra ut gräset. Sommar köksträdgård, skulle min mamma använder ett rep för att tomater, stora paprika, aubergine, gurka eller något hängande i väggen eller linje med bambupålar, pinnar hålla upp till, och kommer inte falla i knäna när många prestationer. Mamma skulle använda två bambupålar band det sidledes på två rader av grön lök, kan grön lök vara rakt upp så länge, med en fars ord: det är en modell mamma område bör användas för att moncler stockholm visa, och äta en synd. Här, om du vill äta, att gnugga av sig på anbudet tagg gurka, kommer att smeta färg på dagg kunna äta tomater. Inga rester av bekämpningsmedel, ingen gödning intrång, allt är så naturligt, så idylliskt. Ät aubergine, och på att plocka upp den blanka runda svarta aubergine av, tvättas, och visade sin mor, eller stekt eller kokt eller kokt, äta bönor plockas upp på som kan frambringa den buk plocka, medan det finns en en hel del, och sedan hämta den plockas mogna tomater med ägg, en stekt räka på gruppen Pepper blandas med ägg eller stekt, blandat med ett ris, varje gång min far och jag har en smak. Det lilla röd paprika, mest off-line sträng att använda, under takfot för att få torra, röda färg är alltid så varmt.
"Den första V-2 V rädisa senap, Dog Day planterade kål", sa hans far varje år, jag minns inte enkelt mellan "folket felaktigt skördetid, grödor fel person för ett år" vad jordbruk säsongen, vad skulle en hektisk gård Detta är den mest enkla sanningen. Skift tidiga plantor hösten kål, kan mamman avsluta inte kål planterade plantorna kommer att sätta peppar på stekt titta eller köpa pounds av tofu, placera två röda paprikor en gryta, det var min favorit och min moncler jakker far för. Något enformigt falla köksträdgård, melon, sjöng pumpa, kål, rädisor, senap huvudrollen. Runda melon, långa squash, saftiga kål, senap grön, grön, stora rädisor, hacka eller stekt eller kokt eller kokt dumplings fyllning stora bullar, slog i den kalla höst eller vinter snö år, alltid så mysigt värme.
Föräldrar är alltid rastlös, gården kåk i solrosor, spridda, finns den rika doften av rosor, står stolt av flera stammar moncler jackor kvinnor av bambu, träd varje år en riktig smakupplevelse familj och grannar Toon träd och träd persimon, en i den första snön i vinter kan äta jujube trädet, söta och krispiga
Tags: None Add / Edit Tags
Categories
Uncategorized